cim sifrovat blokova zarizeni na linuxu

Jan Hrach jenda na yakumo.hrach.eu
Sobota Květen 22 21:33:28 CEST 2010

Ahoj,
co jsem si všiml, tak debianí initramfs neumí paranoidní mód xts-plain, ale jenom nějaké slabší. Nejsem šifrolog, takže si přečti kapitolu 4.2 v cizí práci: http://www.shadow.cz/wiki/seminarky/otfe

Mód xts-plain se tam nicméně dá doprasit. Určitě to jde i nějak čistěji, ale nezkoumal jsem to; mám to jenom na svém počítači :-). Doprasení spočívá v přidání
--
aes
sha

echo "Device /dev/sda3->swap is encrypted"
cryptsetup luksOpen /dev/sda3 swap
echo "Trying to resume"
resume /dev/mapper/swap
echo "Device /dev/sda2->root is encrypted"
cryptsetup luksOpen /dev/sda2 root
echo debug shell 1
/bin/sh
--
hned za komentář "Begin real processing". Ten shell si nech, pomůže to, když se to rozbije (pokud to bude fungovat, pak to můžeš zakomentovat). Po změně musíš spustit update-initramfs -u.

Kdyby někdo věděl, jak to udělat "čistě", rád se nechám poučit :-).