UPnP, DLNA, a pripadne ASS titulky

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Listopad 26 09:36:38 CET 2010

	Zdravim,

pouzivate nekdo nejaky DLNA server pro zpristupneni dat do televize?
Ja jsem vyzkousel asi 5 systemu, vetsina z nich byla v televizi (Sony Bravia)
videt jako UPnP zarizeni, ale pak televize rekla "No supported files found"
nebo tak neco. Fungovaly akorat dva nastroje:

- ps3mediaserver, coz je nejaka fujJavova vec, blije to spoustu dat na stderr
	o vselijakych vyjimkach, ale v zasade funguje. Co je ale spatne je
	rychlost. Vypis adresare z nejakeho duvodu televize stahuje tak
	po 3-4 polozkach, takze treba proklikat se na aktualni fotky
	v adresari kde je 230 podadresaru a nejnovejsi jsou na konci,
	trva tak 10 minut. Taky mi ta aplikace parkrat cela spadla
	a musel jsem ji pustit znovu.

- mediatomb, na ktery jsem nasel patch pro televizi Bravia (protoze zrejme
	u Sony neni DLNA jako DLNA :-( ). To sice neni v Jave, ale zase to
	ma konfigurak v XML, coz je jen o trochu mensi zlo :-). Navic nektere
	veci jsem nenasel jak nastavit v konfiguraci, a musel jsem jit
	pres HTTP rozhrani. Mediatomb funguje daleko rychleji, ale zase to
	ma nejake divne transkodovani videa, ze na televizi neni mozne
	ve videu pretacet, ale bohuzel ani video pozastavit, coz fakt vadi.

No a ted dotazy/problemy:

- co pouzivate na UPnP/DLNA (nejlepe s televizorem Sony) vy? Transkodujete?

- neprisel jsem na to, jak z techto serveru promitat video, ktere by slo
	pustit na televizi tak, ze ma zachovany pomer stran, a pritom neni
	oriznute. Davam mencoderu filtr "-vf expand=aspect=1.777". Pokud
	si vysledek zobrazim mplayerem, tak z puvodniho zdroje 4:3 vidim
	obraz 16:9 s cernymi pruhy po stranach, coz je to co ocekavam.
	Kdyz totez pustim do televize, tak mam na vyber v menu tri rezimy:
	- sirokouhly, coz je obraz roztazeny na celou sirku obrazovky
		(cerne pruhy na boku zmizi), ale jeste jsou cerne pruhy nahore
		a dole, takze obraz je silene roztazeny
	- "smart", coz je totez, ale trochu lepsi pomer stran (mensi pruhy
		nahore a dole)
	- zoom, coz je obraz roztazeny na celou obrazovku (bez cernych pruhu,
		se spravnym pomerem stran, ale dost oriznuty jak horizontalne,
		tak vertikalne.
	Nemusi se treba do toho videa nejak poznamenat, ze je urcene
	k promitani na 16:9 obrazovce a uz se s nim nema nic dalsiho delat?

- jak do techto serveru dostat titulky ve formatu ASS? Dost dlouho jsem
	stravil doplnovanim ruznych voleb na prikazovou radku mencoderu,
	ktery je volany z ps3mediaserveru nebo z mediatombu, az jsem nekde
	vygooglil ze mencoder na rozdil od mplayeru ASS titulky nepodporuje.
	Takze obecny dotaz: jak ze soft-sub videa s ASS titulky udelam
	hard-sub (pri zachovani formatovani a barev z ASS zdroje)?

- i pri nastaveni threads=4 nebo 8 v lavcopts mi mencoder zabira jen asi
	dve jadra (load okolo dvou). Full-HD video x.264 do mpegu
	zobrazitelneho na televizi to nestiha prekodovavat (mencoder
	pise cca 15 fps; CPU je quad-core Phenom 9850).
	Funguje vam zive transkodovani 1080p videa?

	Diky,

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox