Sitova WiFi karta jako AP pod linuxem?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Říjen 29 10:46:39 CEST 2010

Tak o tom jsem tady psal poměrně nedávno. Nuže obecně se dá říct, že karty s
chipsetem Atheros jsou schopné běžet v režimu AP. Ovšem zrada je, že tak
neběží všechny a chce to tedy najít nějakou ověřenou a tu pořídit. Mně se
podařilo dokonce sehnat miniPCIe, kterou jsem potřeboval.
Další zrada jsou pak stabilní drivery, pravděpodobně to nebude madwifi (těmi
se mi podařilo shodit celý systém). Dokonce i poměrně nový kernel 2.6.31 v
sobě má nestabilní driver pro tu moji konkrétní kartu (AR5008, po několika
minutách přestaly chodit data). Nakonec jako finální a stabilní drivery jsem
použil z projektu Linux Wireless, který přímo přispívá do kernelu, takže
nejnovější kernely můžou mít stabilní drivery.
No a nakonec pro usnadnění a urychlení rozchození, je třeba v konfiguraci
sítě blacklistovat iwconfig, protože ten není schopen wifi přepnout do
Master Mode, je třeba nainstalovat hostapd, nakonfigurovat (celkem snadné a
podporuje WPA2) a nahodit. Jenom jsem neřešil nastavení skryté sítě, to dost
možná ani nejde.
Jo a ještě pro usnadnění hledání je třeba hledat, jestli wifi umí už zmíněný
master mode, to je v podstatě režim AP.