Xsession na Ubuntu 10.04

"Petr \"Qaxi\" Klíma" qaxi na seznam.cz
Pondělí Září 13 09:32:06 CEST 2010

  Zdravím,

mám problém s logováním na X na jdednom ze dvou strojů.
Rozdíl mezi nimi:
WS1 - instalovaná na čistý HW
WS2 - instalovaná jako 7.10, upgradovaná na 8.04 a upgradovaná na 10.04
     (mám tu asi 60 takových WS a postupně je chci upgradovat na 10.04 )

Problém je v následujícím:

na WS2 je /etc/gdm/Xsession spuštěno v "jednoduchém/posix" shell ale
pokouší se spouštět scripty pro BASH s "bashismy" v /etc/bash.bashrc

dal jsem si toto do /etc/gdm/Xsession
--------------------------------------
echo "00#$0#00" >&2
echo $SHELL >&2
echo $SHELLOPTS >&2
echo $BASH_VERSION >&2
echo $BASHOPTS >&2
--------------------------------------

na WS1 je výstup
--------------------------------------
00#/etc/gdm/Xsession#00
/bin/bash
braceexpand:hashall:interactive-comments
4.1.5(1)-release
cmdhist:extquote:force_fignore:hostcomplete:interactive_comments:progcomp:promptvars:sourcepath
--------------------------------------

na WS2 je výstup
--------------------------------------
00#/etc/gdm/Xsession#00
/bin/bash

^^^^^^^ ano je tam /bin/bash ale nemá nastavené BASH* proměnné !?!?

na obou strojích je stejný uživatel, login shell má /bin/bash a má
prázdný $HOME

Kam se ještě mám kouknout?

--
       Petr Klíma