High Availability Firewall/Router

Jan Kovar honza na tnx.cz
Pondělí Září 13 13:19:30 CEST 2010

> Zajimave, ze o HA se tady moc lidi nestara. To si vsichni muzete dovolit
> vypadek sluzby nebo vam servery proste jednoduse nepadaji? <g>

DD.
Proste nemame takove znalosti, abychom si mohli dovolit se v tom vrtat a
krome firewallu nepouzivame tolik linuxu, abychom si najali cloveka, ktery
ty znalosti bude mit. Navic jsem nenarazil na firmu, kde by byl problem v
tom, ze jim spadnou spojeni. Vypadek do 5 minut je prijatelny skoro vsude.
Takze neni problem mit dva systemy a v pripade vypadku jednoho, ten druhy
zapnout (nebo dokonce jen prehodit kabel). Dokonce i kdyz jsem pouzival
koupeny firewall postaveny na Suse, ktery HA umel (nebo aspom tvrdil, ze
umi), tak jsem tuhle funkci nevyuzival. (http://www.astaro.com/)

Honza