jak jednoduse nastavit mysql failover?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Září 14 19:05:18 CEST 2010

On Sun, Sep 12, 2010 at 01:37:28AM +0200, Martin Kraus wrote:
> Zdravim.
>   Potreboval bych udelat na 2 mysql serverech failover ale chtel bych,
> aby se to chovalo jako raid1, tedy vzajemna synchronizace. moc se mi nechce
> delat cluster ale nejak jsem nenasel srozumitelny popis nejake jine moznosti.
> replikace je asynchronni a pouze jednosmerna a netusim, zda by se dala nejak
> priohnout.
> prozradil by me nekdo zda jsou i jine moznosti, nebo musim zatnout zuby a
> udelat ten cluster?
> jeste jsem koukal, ze v debianu pro mysql 5.1 neni cluster k dispozici, coz me
> [...]

Ahoj,

pouzivame drbd a heartbeat. Drbd je presne raid1 po siti a heartbeat
se akorat stara o spusteni aplikaci na zaloznim stroji pri detekci
vypadku primarniho. Funguje bez problemu, mysql vzdy spravne
nacte vsechny databaze (kazdy mesic servery stridame).

Predpokladam ze "failover" neberete jako soucasny beh obou serveru.

-- Dalibor