Lacny NAS s linuxom

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Čtvrtek Duben 7 11:37:43 CEST 2011

On Wednesday 06 April 2011 20:50:36 Petr Tomasek wrote:

> Hm, teda spotreba 20W _naprazdno_ (ten Intel D510MO), to teda zadny terno
> neni :-(.
>
> A to jsem uvazoval o necem takovym na domaci server... :(
>
> Puvodne jsem spis premyslel o ALIXu, ale (krom toho, ze je o kus drazsi)
> se bojim, ze nebude vykonove stacit :-/

Alix pouzivam, ma 6-7W bez HDD (jen USB - flashky). Jako NAS to nepouzivam,
jen router, mailserver, DHCP apod. Slaby vykon pozoruju jen s RoundCube,
ostatni slape dobre. Pro NAS je nevyhodou absence SATA portu a jen 100Mb/s
sit.
Jako "upgrade" jsem na aukru poridil 2 jadrovy (plny intel - ne atom!)
notebook s rozbitym displejem za 3 tis. Zatim to nemam zprovoznene, ale
spotreba v klidu je cca 12W (nevzpominam si jestli byl disk zastaveny nebo
bezel). Takze pokud se spokojite s jednim HDD, tak je to pro NAS asi
vhodnejsi reseni.

Martin