Grub na USB kluci a boot z interneho HDD

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Pondělí Duben 11 13:15:21 CEST 2011

Zdravim,

mam stary Acer TravelMate 4062 wlmi notebook, kde mi odisiel disk. Dnes
som kupil disk novy, z USB kluca nainstlaoval Ubuntu 10.10 a ake bolo moje
prekvapenie, ked po reboote BIOS nedetekuje dany disk a teda z neho
nedokaze ani nabootovat. Pritom live CD/USB disk vidi a mozem s nim
pracovat. BIOS sa updatnut neda, pretoze neviem preco ti ****** umoznuju
update BIOSu len z Windows a dohovie, ci vobec nejaky BIOS, kde by to
fungovalo, existuje. Sucasny BIOS neumoznuje okrem nastavenia casu,
poradia bootu a velkosti videopamate nastavit nic ineho.

Takze jedine, co ma napada, dat GRUB na USB kluc. Bude toto stacit alebo
treba z USB natiahnut aj jadro? Pripadne ako to nejako sikovne spravit,
aby stacilo zasunut USB kluc, nabootovat a vytiahnut ho, nech pri praci
nezavadzia?

Vdaka za rady.

--
S pozdravom,