VPN z windows klientů na linux server

Miloslav Synek synek na pbtisk.cz
Středa Srpen 24 11:11:55 CEST 2011

dobrý den,

dostal jsem teď za úkol nahradit jeden windows server linuxovým, jde o
nějaký W2K3 SBS server, který dělal vícero věcí,
se všemi si nějak dokážu poradit (DNS, DHCP, fileserver, NAT pro
lokální síť atd.), jen s jednou z podmínek nemám
nijakých zkušeností. K tomu serveru se připojují windowsí klienti
(klienti jsou WinXPprof, Vista a Win7) pomocí "připojení k virtuální
privátní síti",
tudíž volba bude nejspíš L2TP/IPSec, chtěl bych proto požádat, zda s
tímto řešením má někdo nějaké zkušenosti
a mohl by se o ně podělit, nebo mi říct, zda alespoň mám šanci to vpnko
rozchodit.
Naprosto nezbytnou podmínkou je totiž zachování způsobu připojení na
straně windows klientů,
tudíž řešení typu openvpn apod, vyžadující instalaci jakéhokoliv
klientského sw nepadají v úvahu.

děkuji

Miloslav Synek

Počítače jsou výborným pomocníkem při řešení těch problémů, které by
bez nich vůbec neexistovaly......
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím dokonce
i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.