Sdileny kalendar

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Čtvrtek Prosinec 15 04:42:18 CET 2011

2011/12/14 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:

> Jak to funguje - to je vsechno ulozene na google serverech nebo mate nejakou
> lokalni aplikacni a datovou cache ?

V době, kdy jsem se třikrát během dvou týdnů těžce nakrknul,
když jsem na strojích lidí našel spamovací Botnety, z nichž jeden
pravděpodobně odeslal kompletní
obsah adresáře Documents (ještě že to byla nová mašina a vše podstatné
leželo na sdíleném disku)
nebyla offline editace v takovém stavu, aby byla použitelná (nevím
jestli je teď),
takže téměř vše se dělo on-line a pokud někdo fakt vyžadoval off-line
přístup, stáhl si dokument
k sobě do kompu a označil jej štítkem odpovídajícím jeho loginu.
Tím dal vědět, že to edituje off-line. Tedy taková jednoduchá cache s
writelockem.
Ale kupodivu plně funkční.

Co se týká té bezpečnosti - ano, všichni si dobře pamatujeme na aféru
s napadením GMailu. Otázka ale zní, zda data uložená v cloudu nejsou v
tom cloudu
přece jen bezpečnější. Když někdo bude hledat citlivé dokumenty vaší firmy,
je pro něj jednodušší se nabourat k vám do firmy pomocí nějakého
podvrženého emailu, nebo i fyzicky a vyrvat disky z hotswapů,
než se pokusit nabourat do Googlu.
Ano, lze se nabourat dovnitř do účtů pomocí key loggerů či slabého hesla.
Proto ten Linux. A snadno zapamatovatelná kryptická hesla.

Jinak jsem zaznamenal poměrně zajímavý názor ohledně bezpečnosti
mailové komunikace.
Vynutit používání smime je de facto nerealné a tak chodí firemní pošta
nekryptovaně.

A poslouchat komunikaci na vybraném portu na kompu poblíž je strašně jednoduché.
No a zkuste poslouchat u Googlových serverů :-D

Ještě perličku na závěr - dvěma kolegům se strašně zalíbila současná
editace dokumentu.
Každý psal jeden odstavec a viděl, co píše ten druhý - no prostě jako
malé děti ;-)

--
Oto 'tapik' Buchta, tapik na buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com