Debian Squeeze qemu-kvm, libvirt, ...

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Sobota Únor 19 19:11:26 CET 2011

Zdravim,

snazim sa spojazdnit po prvy raz virtualizaciu, ale som z toho uplne mimo,
na nete nedokazem najst pre Debian normalny uceleny postup co vsetko treba
previest, namiesto toho to skladam z 20 clankov pre rozne distribucie a
ajtak sa neviem pohnut z miesta. Nainstaloval som Debian Squeeze, tam
baliky qemu-kvm a libvirt a dalej neviem co mam presne robit... Moze ma
niekto nakopnut? Pripajam sa cez ssh.

1.) Pokial viem, treba vytvorit nejaky config
(/etc/libvirt/qemu/vmxy.xml). Je nejaky cli nastroj, ktorym toto mozem
previest? Vyzera, ze virt-install nieco vytvori, ale (asi) pri vytvarani
disku proste vymrzne, jedno jadro bezi na 100% a proces musim killnut.
Vyzera to takto:

virt-install --connect qemu:///system --name vmxyz --ram 1024 --disk
path=/data/virtual_machines/vmxyz_hdd,size=10,sparse=true --accelerate
--cdrom /backup/debian-508-i386-netinst.iso

Starting install...
Creating storage file
vmxyz_hdd
|  10 GB     00:00
Creating
domain...
|    0 B     00:00
Connected to domain vmxyz
Escape character is ^]

A tu to vymrzne. Ked killnem proces (na ctrl+c neraguje, musim spravit
kill, proces je aj po 15 minutach vytazeny na 100% a dalej som nemal
trpezlivost cakat, diskova aktivita ziadna), tak to pokracuje hlaskou :

Domain installation does not appear to have been
  successful.  If it was, you can restart your domain
  by running 'virsh start vmxyz'; otherwise, please
  restart your installation.

Je aj nejaky iny sposob ako vytvorit virtualny stroj? Teda asi bude stacit
vytvorit xmlko, ale parametrov je tam tolko, ze ako zaciatocnik sa daleko
nedostanem :/ Jedine co specialne potrebujem, tak priradit dve sietovky
cez bridge br0 a br1, inak asi normalna konfiguracia (1 cpu, 1GB ram, hdd).

2.) Ak uz nejako vytvorim virtualny stroj, ako ho spustim? Tu som zasa
narazil na prikaz virsh start name, tak predpokladam, ze asi takto. Len co
dalej? Netusim, ako sa mozem do virtualu dostat, aby som mohl previest
instalaciu guest systemu. Niekde som zahliadol nieco o moznosti VNC, ale
netusim, co treba urobit, aby som sa mohl pripojit.

Dakujem za vsetky rady,
M. Tirsel