Nebyl nalezen subjekt

roman.majer na spt.cz roman.majer na spt.cz
Úterý Leden 25 16:04:27 CET 2011

Dobry den,

rad bych vam zde rekl nekolik svych zkusenosti z prechodu ze Slackware
na vsemi tolik vychvalovanou distribuci RedHat (v. 5.2). Pokud jsou tyto
problemy
zname a vyresene, omlouvam se, jinak bych prosil o radu.

1. pri instalaci nedokazu zadat, aby se ma dosi partisna primontovala
automaticky
pri bootu jako typ vfat na /mnt/dosc. Ve slackware to bez problemu slo.

2. pri instalaci pomoci ftp se u balicku dev-bla-bla.rpm a
sendmail-bla-bla.rpm
pocitac "hryzne" zhruba na 30 minut. Pote se vsak instalace opet
rozbehne
bez problemu dal. Ovsem v prvnich asi trech pokusech o instalaci jsem
zazmatkoval a pocitac rebootoval.

3. pokud instaluji primo z cdromu, pak pri konfiguraci site po me chce
porad
zadat nejakou sitovou kartu, i kdyz zadnou nabizenou nemam, mam PCMCIA.
Ovsem "chytry" instalacni program usoudi, ze bez sitove karty nemohu mit
sit
a proto nashledanou s konfiguraci site.

4. chybi mi citelne barevne ls, to jsem vyresil pretazenim konfiguraku
ze Slackware

5. neni vybudovana databaze pro apropos (man -k), nechapu proc.

6. Podivne chovani Apache. Pro stranky, ktere se prokazatelne kazdy den
meni, a navic
je na nich instalovane dynamicke pocitadlo, musi uzivatel zmacknout
CTRL+Reload,
aby se mu stranka aktualizovala. Pri obycejnem RELOAD se zmeni
pocitadlo, ale
stranka zustava stejna (z cache). Ve slackware tento problem nebyl,
uzivatel ani
nemusel mackat Reload. Nasi uzivatele maji MS Explorer 3.0 a 4.0.

7. V instalaci Xfree locales chybi alias cs_CZ na cs_CZ. ISO8859-2 i
kdyz asi 5 ostatnich
tam je. Ve slackware nechybi. (Diky za Czech-HOWTO :-) )

8. mezi Redhat 4.2 - 5.1 a 5.2 se zmenilo umisteni termcapu a proto
instalace komercniho
X serveru nebyla schopna nabehnout. Musel jsem volat do Ameriky, abych
vubec mohl
lokalizovat problem a pomoci linku jej vyresit. Vubec, jak vidim, si
RedHat libuje v meneni
umisteni souboru a v jejich brutalnim linkovani. :-)

9. U velke casti stranek man je napsano, ze informace jsou stare a
neudrzovane a jsou
vedeny jinde. K cemu tedy proboha prikaz man, v unixu zakladni pomucka,
v RedHatu je?

10. Pri kompilaci programu se casto vyskytne hlaska o neexistujicich
includes
napr: netinet/ip_tcp.h, netinet/protocols.h atd. Pritom jsem, alespon
myslim,
nainstaloval vsechny potrebne development rpm. (Jedna se o naprosto
trivialni sitove programky, ktere pise nas kolega a slouzi nam ke
sledovani
provozu site)

11. Nelze jako zakladni gateway pouzit sam sebe, pouzivame totiz
ip switching a proxy arp na routeru a pomoci tohoto figlu znacne
urychlujeme provoz
na lokalnich sitich. RedHat hlasi neco jako "ARP calling the same MAC"
nebo
neco podobneho a sitovina nefunguje. Ve Slackware to bez problemu slo.

12. Jakmile pouziji pro konfiguraci slavny "linuxconf" pod Xama, pri
rebootu
mi to hlasi spoustu neexistujicich adresaru pro linuxconf. Copak si je
nevytvori?
Navic nektere slozky (jako treba ppp, o tom, ze by treba nabizel MSCHAP
a CHAP
ani nemluve) nefunguji.
Diky bohu za jednoduchy konsolovy pppsetup ve Slackware.

Celkove jsem z RedHatu dost zklaman a uvazuji, ze az Slackware bude na
glibc, ze
se k nemu opet vratim.

Jeste vyzkousim Debian a SuSe a uvidime :-)

S pozdravem, Roman Majer