Nebyl nalezen subjekt

cz-comp-linux na pandion.vslib.cz cz-comp-linux na pandion.vslib.cz
Úterý Leden 25 16:04:27 CET 2011

Michal Krause wrote:

> Zdravim,
>
> zajimalo by mne, jestli ma nekdo prakticke zkusenosti s diskovymi poli RAID
> pod Linuxem. Jde mi hlavne o mirrorovani disku, takze asi RAID 1 pokud se
> nemylim. Zajima me hlavne cenova narocnost podporovanych reseni.

Ja jsme si pohral jen s RAID-5:

-napred jsem to zkousel se svou domaci distribuci a tehdy jeste s 2.1.X
kenely. Tady byl problem s tim, ze jsem nemohl porad sparovat spravnou verzi
raidutils s vezi kernelu. Nikde jsem to nenasel napsane a mockrat mi to
spadlo, nez jsem zjistil, ze tudy cesta nevede.

- do toho se ale objevila RH 5.2 . S ni to chodi na prvni zapnuti  ;-)

teda skoro, akorat se musi:

-dodelat alias do conf.modules
-udelat raidtab

Legrace je, kdyz prijde lupanec v siti. To potom moje i486DX4-100 sklada ty
stripky, co zbydou po tom 7G RAIDu (3x4.2G disk a na kazdem 3.5G na RAID),
dohromady rovne 2 hodiny     :-)))))))))))))))

Chodi mi to jeste na firemnim serveru (AMD K5-100 3x11G BigFoot). Tady mi to
jeste nespadlo (nastesti, pocet operaci na to poskladani RADu je asi
kvadraticky!!! umerny jeho velikosti) a taky u zakaznika (P200 3xIBM DORS 2G
UW-SCSI, na RAID je na kazdem disku 1.5G, celkem 3G RAID). Tady se to opravuje
JEN 15 minut.

Dalsi poznatky:

- RH nema ckraid dodelany do rc souboru, takze to po takovem nezdarenem
rebootu skonci v single user modu a tam se musi spustit ckraid (je dobre
nezapomnet --fix option, jinak dopadnete jako muj kolega, ktery po 2 hodinach
checkovani zjistil, ze to stejne nejde namontovat (taky aby ano kdyz o tom co
by delal te ckraid jen 2 hodiny psal po obrazovce))

- skusil jsem i mirroring, ale moc me nezajimal (snad pro me sklony k
maximalismu), a taky proto, ze chodil.

- root na RAID, jsem taky zatim jeste nevidel. Ctelo by to udelat prislusnou
initrd image a to je presne tech 70% zbyvajici prace, ktera poskytne tech
zbyvajicich 30% vysledku.

Pokud nekdo nebude cele 3 dny (jako ja) stahovat raidutils ze Site, prekladat
a skouset je parovat s ruznymi kernely a mezitim cekat na dokonceni ckraid,
pak jsem to asi nepsal zbytecne.

Pokud nekdo nahodou potkate tech zbyvajicich 70% prace, tak mi taky dejte
vedet   :-)

Jura