Bootovatelny flash disk funguje jen nekde

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Leden 5 14:52:10 CET 2011

	Zdravim,

mam uz delsi dobu takovy problem, ktery nevim jak rozumne resit:
mam bootovatelny USB flash disk, a problem je, ze nektere pocitace jsem
neprinutil z neho nabootovat. Vypisuji "Boot error" nebo neco podobneho.
A ja ted nevim jestli si nektere USB flash disky jsou "rovnejsi" z hlediska
BIOSu nez jine, nebo jestli ten syslinux co instaluje Fedora na bootovatelne
flash disky nefunguje s nekterymi BIOSy, nebo neco takoveho.

	Setkal se nekdo s takovym problemem?

Podrobnosti:
- Flash disk je ve skutecnosti microSD ctecka s 8GB microSDHC kartou
	(SanDisk Mobile Ultra 8 GB, pokud snad na tom zalezi).
- Na flash jsou dve oblasti - jedna ma 512 MB a jedna zbytek.
	Obe oblasti maji FAT32 vytvoreny pres mkfs.vfat, typ partisny je 0x0b,
	mensi oblast je oznacena v MBR jako aktivni.
- Mensi oblast je vybavena daty pomoci prikazu
	livecd-iso-to-disk --reset-mbr Fedora-14-x86_64-netinst.iso /dev/sd<x>1
- Muj laptop (ASUS F3E) z tohoto nabootuje naprosto bez problemu
- Nektere jine pocitace nikoliv. V posledni dobe jsem zkousel jeden server
	SuperMicro a jednu stanici se zakladni deskou od Gigabyte.
	Zkousel jsem zadavat bootovani z USB-ZIP (to mi na jinych strojich
	obvykle fungovalo), USB-FDD i USB-HDD, ale nic z toho nezabralo.
	U toho GigaByte jsem overil, ze treba z USB DVD mechaniky
	ten stroj korektne nabootuje.

	A ted je otazka kde je problem

- prilis velka flash pamet?
- microSD ctecka misto nativniho USB?
- livecd-iso-to-disk dela neco co s nekterymi BIOSy nefunguje?
- fdisk rozdeluje oblasti tak ze je nektere BIOSy nepoznaji?

	Diky za jakekoli napady cim by to mohlo byt. Prece jen mi prijde
pohodlnejsi s sebou nosit neco velikosti 10x20x1 mm nez vzdycky shanet DVD
mechaniku s USB kabelem a externim zdrojem.

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox