Spolehliva UPS domu

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Neděle Červen 12 16:46:40 CEST 2011

On 12.6.2011 10:55, Adam Pribyl wrote:
> Nemam nic proti APC, ale jejich UPS aspon co mam a znam ja, nemaji
> ciste USB pripojeni, pouze se pripojuji kabelem ktery jako USB vypada
> - tedy na strane UPS to neni USB, je to predovnik na USB. Ke kazde
> UPS je jiny typ kabelu a je s tim akorat trapeni. APC ma na poli UPS
> dost dominantni postaveni.

Driv jsem doma taky mel od APC CyberFort 350, ale odesla (ne baterka) a mne
se to nelibilo. Chtel jsem zkusit neco jineho.

Dal jsem sanci Eatonu
http://www.alza.cz/eaton-ups-ellipse-asr-750-fr-d166320.htm, masinka se
hlasi jako MGE. Kdyz chvilku klikate na Wikipedii, zjistite zasmodrchane
vlastnicke vztahy. Zda se, ze APC vlastni Schneider, ktery predtim vlastnil
tez cast divize MGE, ktera byla pozdeji prodana Eatonu... uf.

UPS se chlubi mj. podporou Linuxu, dokonce ma v dokumentaci logo Debianu.
Nevidane, dokonce maji repozitar na deby. Nicmene linuxovy soft je
zabugovany. Takze jsem ho zahodil a nainstaloval nut, ktery si s tim hned
poradil (pres USB).

wmnut je pekny graficky aplet.

Co me zarazilo, ze kdyz jde energie ze zdi, hlasi UPSka zatez vystupu 14%
sve kapacity. Kdyz ale prepne na baterii, najednou je zatez trojnasobna.
Neumim si to vysvetlit, ale je nutno pocitat s rezervou. Je tam jeden
akumulator a ztraci energii do nekolika minut, pekne animovane. :)

> Pozadavek na vypnuti UPS pri vypnuti PC mi prijde ale prinejmensim
> nestandardni. To skutecne nejaka UPS umi? Neni to trochu
> kontraproduktivni - kdy se bude nabijet?

Myslim, ze to neni nic nestandardniho. Je zbytecne, aby UPS po ciste
provedenem vypnuti pocitace vybijela baterku do monitoru ve stand-by a
zdroje vypnuteho pocitace...

Vyzkousel jsem vybijeci cyklus se shutdownem a funguje bezvadne. Moje UPS
umi na prikaz okamzite nebo odlozene odpojeni zateze (ale pouze, kdyz
vybiji baterii), takze umirajici pocitac vysle na konec signal "odpoj me".
Cvakne to a je ticho. Tak mi to vyhovuje.

Libi se mi taky, ze alarm ma zvuk decentnejsi a prijemnejsi nez stary
CyberFort, ktery rval jak kdyz ho na noze bere. Jde taky nastavit, ze si
knikne jen jednou na zacatku vybijeni.

--
:  Vladimir Macek  :  http://macek.sandbox.cz  :  +420 608 978 164
:  UNIX && Dev || Training  :  Python, Django  :  GPG key 1F059424