jednoduche ovladatko squidu

Petr Baláš petr na balas.cz
Pondělí Červen 20 11:23:24 CEST 2011

2011/6/20 Martin Havlíček <root.x na seznam.cz>:
> Dobry den,
>
> mam nasledujici problem: Na jednom miste mam nasazeny squid ( ktery funguje
> jako transparentni proxy ). Potrebuji dat jiste skupine uzivatelu moznost
> upravovat ACL ( napr. Zakazat pristup k nejakemu webu atd . ). Nema nekdo
> tip na nejake uplne trivialni klikatko ktere by tohle dokazalo splnit ?
> Osobne vim jenom o webminovi, coz mi pripada jako neskutecny moloch a porad
> mi to pro bezneho uzivatele prijde jako dost slozite . Ucit uzivatele
> editovat squidi konfigurak nepripada v uvahu.

Do squid.conf nacpat něco jako

acl ads_regex url_regex "/etc/squid/ads-regex"
acl ads_domains dstdomain "/etc/squid/ads-domains"
http_access deny ads_regex
http_access deny ads_domains

a uživatele nechat editovat jen soubor se seznamem zakázaných domén či
případně regexpů.

Plus navíc něco jako incrond aby se po změně souborů znovunačetla
konfigurace squida.

--
Petr Baláš - petr at balas dot cz