gui pro iptables

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Úterý Březen 1 02:10:53 CET 2011

Ahoj vsichni,

nevite o nejakem hezkem gui programku nebo webovem rozhranni pro
vytvareni novych iptables pravidel? Duvodem k pouziti gui jsou drobne
manipulace s pravidly firewallu bez chyb. Slozita pravidla hrave rucne
dopisu, ale jednoducha - jak se ukazalo - psat neumim.

Me typicke chyby:
- preklep v cisle/nazvu portu
- zapsani ip adresy do INPUT chainu ale uz ne do OUTPUT
- totez ve FORWARDu ze ji povolim v -s, ale zapomenu -d
- nebo zkopiruju pravidlo, zmeni korektne -s -> -d, ale necham -i eth0 :-)

Hlavni vyhodou take bude, ze pravidla pak nemusim do firewallu psat
primo ja, ale nejaky IT kolega.

Predem diky za napady,
-- Dalibor Straka
P.S. Zkousel jsem firewall builder, zda se mi zbytecne slozity, jinak dobry.