Problém s diskem

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Březen 7 14:31:24 CET 2011

Dd,

On Fri, Mar 04, 2011 at 03:48:11PM +0100, Leonardo wrote:
> Ahoj,
> pújdu přímo k věci.
> Najedné partišně je cca 19 blokú vadných, což jsem chtěl opravit pomocí
> fsck.etx4 v runlevelu jedna, použil jsem umount -a a potom výše uvedený fsck,
> ale ten vrátil chybu, že partišna je mounted, potom jsem všechny partišny
> odpojil pro jistotu ručně jednu po druhé, ale fsck vrátil stejnou
> chybu(mounted) u několika partišen, při čemž umount nevrátil žádnou chybu
> (odpojení proběhlo korektně z pohledu umount). Múže být partišna namontována a
> zároveň odmontována (vím je kravina)?

Ne. Ale pokud se jedná o root partition, tak ji neodmountujete.
Řeší se to remountem tak, aby byla namountovaná read-only a pak
už by fsck měl proběhnout.

mount -o remount,ro /cesta/k/mounpointu (v případě root partition
je zde '/')

Pokud by fsck ještě držkoval, tak je třeba mu přidat parametr -f.

> --
>  Leonardo
>  ----
>  „Teoretické znalosti dnes už nestačí.
>  Člověk musí překročit jejich hranice a umění se stane neumělým uměním, které
> vyrústá z nevědomí“
>              Daitsu Suzuki ( 1870 – 1966 )

BTW: vyrůstá se píše s ů, protože nemá nic společného s ústy, ale
s růstem.

>  ----
>  Feder ajsi romňi, so buter manušňi sar džuvli.
> 	Cikánské přísloví

Zdraví
Honza Marek