GFS2 + DRBD

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Květen 11 22:43:37 CEST 2011

Dne Wed, May 11, 2011 at 09:13:23PM +0200, Zdenek Mazanec napsal:

> DV,
>  nejakou dobu jsem jednu takovou instalaci provozoval. Az do
> okamziku, kdy podruhe jeden z nodu spadnul a nasledna oprava
> filesystemu trvala nekolik hodin (byl to filesystem ~3T s mnoha
> malyi soubory)

Tak fsck na ext4, kde mam hardlinkovane zalohy, trva 4T i 10 hodin.

> Prijde mi, ze GFS2 obecne nema rado nekoretni pady, checky trvaji
> podle mych zkusenosti mnohem dele nez u beznych fs.

S temi pady mame podobny pocit. Zvlaste smutne v momente, kdyz bych to chtel
pro zvyseni dostupnosti proti sdilenemu poli.

Mnohem stabilneji se pri testech chova http://ceph.newdream.net/, ktery je
ale jeste asi bude muset chvili dospivat, nez bude mozne na nej dat
produkcni data bez strachu co se vynori za problem.

diky
dan