Samba a pristup pre guest aj user/password

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Neděle Květen 22 23:36:52 CEST 2011

Zdravim,

snazim sa rozbehat prvy raz sambu, ale nejako sa nedari. Potrebujem
vytvorit nazdielany adresar pre pristup bez hesla s moznostou zapisu a
potom pre kazdeho uzivatela privatny adresar plus jeden zdielany medzi
vsetkych uzivatelob okrem guesta.

Ak pouzijem nastavenie security = user a pre zdielany adresar medzi
uzivatelmi taketo nastavenie:

[global]
   workgroup = SOMEWG
   netbios name = SOMETEST

[allusers]
   comment = All users
   path = /data/samba_shares/shared
   valid users = @users
   force group = users
   create mask = 0660
   directory mask = 0770
   writable = yes

Tak z windows masiny vidim SOMETEST, ak sa ho pokusim otvorit, musim zadat
meno a heslo, po zadani sa mi zobrazi allusers adresar. To je zatial ok.
Ak sa ale pokusim pridat guest adresar, tak uz musim nastavit security =
share, inak je potrebne vytvorit ucet s menom a heslom pre guesta, co
nechcem. Vytvorim teda dalsiu share:

[guest]
   comment = Quest users
   path = /data/samba_shares/guest
   browsable = yes
   guest ok = yes
   public = yes
   writable = yes
   create mask = 0555
   directory mask = 0777

A tu nastava problem. Akonahle zmenim security na share, z windows masiny
uz nevidim pocitac SOMETEST, ale musim zadat priamo IP - \\1.2.3.4 a
nasledne vidim adresare allusers a guest, pricom do guest sa dostanem a
vsetko pracuje ako ma, ale ked pokusim otvorit allusers, uz to po mne pyta
login a heslo, ale cez toto uz neprejdem a neustale vyskakuje okno na
zadanie mena a hesla. Tu koncim a nepomohlo nic.

Vie niekto poradit, co treba spravit, aby fungoval aj guest pristup, aj
zadanie mena+hesla a moznost pristupu do allusers adresara (a dalsich
adresarov, ktore vytvorim priamo pre uzivatelov)?

Vdaka!

--
S pozdravom,
Martin Tiršel