rhel6, nfs4, kerberos a nefunkcni mount (delsi)

Pondělí Květen 30 12:01:02 CEST 2011

On Mon, 30 May 2011, Zdenek Kaminski wrote:

> Vyprdnul jsem se na vseobecne informace o tom, ze nfsv4 podporuje jen
> des-cbc-crc.

NFSv4 podporuje v podstatě všechno, co lze použít pomocí GSS-API. Omezení
bylo v tom, co uměla linuxová implementace.

> A dostavam pri pokusu o primontovani nasledujici hlasku:
> kcln0$ mount /mnt/nfs_krb5
> mount.nfs4: mounting knfs1.kvm.valasske-laboratore.cz:/srv/nfs4exports
> failed, reason given by server:
>   No such file or directory

Toto asi není ještě ten případ, ale někdy může být poměrně užitečné
odposlechnout komunikaci po síti, aby se z toho zjistilo, při které
konkrétní operaci to přesně selhalo a jak. (Samozřejmě se nesmí použít
"krb5p", protože když je to šifrované, tak v tom není nic vidět. <g>)

> Proc mi vsak nslcd rika:
> May 30 10:57:14 knfs1 nslcd[952]: [52255a]
> nslcd_passwd_byname(nfs/kcln0.kvm.valasske-laboratore.cz): invalid user
> name

To podle mne vzniká, když rpc.svcgssd použije nfs4_gss_princ_to_ids().
Zřejmě to chce rpc.idmapd vysvětlit, jak má strojové principály
interpretovat. Buď je zaevidovat do LDAPu, nebo nadefinovat statické
mapování v /etc/idmapd.conf.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /