Re: Re: VYŘEŠENO: Příkaz "wait" v bash

Sobota Listopad 19 14:28:59 CET 2011

On Sat, 12 Nov 2011, Petr Franta wrote:

> Můžete mi to prosím vás vysvětlit, proč se příkaz wait chová jednou tak a
> podruhé jinak? Z vámi zaslané dokumentace jsem to nepochopil - jsem
> linuxová lama, tak to prosím vás berte na zřetel při vysvětlování.

1. Seznam procesů spuštěných na pozadí je součást prostředí ("shell
execution environment").

2. Příkazy v pipeline obsahující víc než jednu složku jsou (nebo přesněji
mohou být) spouštěny ve vlastním prostředí ("subshell env."), které
vznikne naklonování rodičovského a už ho zpětně neovlivňuje.

Čili když napíšete skript:

prikaz1 | { prikaz2 & }
wait

tak se "prikaz2 &" provede v jiném prostředí než "wait", a tudíž wait
nebude vědět, že má čekat na jeho dokončení.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /