Remote Desktop na Linuxu přes Microsoft Terminal Service Gateway

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 25 15:24:17 CET 2011

Něco takového už hodně dlouho umí Citrixí ICA. Nevím ale, jaký je rozdíl v
cenách.

Obejít se to dá tak, že uděláte účet na gateway stroji a odtud se klient pak
přípojí dál. Dalo yb se to automatizovat spuštěním mstsc buď jako aplikace
po přihlášení, nebo z parametrů klienta.

----- Původní zpráva -----
Od: "Oto Buchta" <tapik na buchtovi.cz>

máme v DMZ Widle 2008 server a na nich jenom Terminal Services Gateway.
Problém je v tom, že nemůžu sehnat klienta pro Linux.
Google jediné, co vyplivnul, je to, že to nejde :-(
TS Gateway se poprvé objevila ve specifikaci MS RDP 6.0 a
freerdp, rdesktop i tsclient o sobě tvrdí, že podporují RDP 5.0
a pár fíčur z vyšších verzí, ale většinou se jedná jenom o NLA.

Řešil jste to už někdo? Je pouze velmi málo klientů, kteří to podporují,
a drtivá většina z nich za ceny nemalé (v rámci virtualizace desktopů jsou
firmy
ochotny zaplatit hříšné prachy).
A našel jsem buď pro Wokna, Mac OS X a nebo Javu.
Přiznám se, že se mi nechce kupovat klienta, který sice umí
všechno možné, ale je dražší než Widle.