ping na adresu interfacu co je DOWN?

Jan Houstek Jan na houstek.net
Středa Listopad 30 15:52:15 CET 2011

Jestli si dobře pamatuju terminologii, tak se tomuhle chování stacku říká
"weak" či "loose" multihoming (lokální adresy jsou společné pro celý stack
a až na specifické případy je vcelku jedno, jakým interfacem požadavek
přišel a jakým odchází odpověď). Narozdíl od tight multihomingu, kdy jsou
interfacy striktně oddělené.

To chování se dá trochu upravit pomocí sysctl, viz
http://www.kernel.org/doc/Documentation/networking/ip-sysctl.txt,
parametry arp_filter, arp_announce, arp_ignore.

Jestli je to dobře nebo ne je věc názoru, osobně mi to chování celkem
vyhovuje (podobně i iptables, kde jsou taky chainy společné pro všechny
interfacy). Pokud vadí, že server je dostupný přes adresu jednoho
interface z jiného interface, není nic snazšího, než to ošetřit v
iptables.

-- HH