Re: Jak vytvorit vlakno s definovanou nice?

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Říjen 10 14:27:23 CEST 2011

> Od: Dalibor Straka <dast na panelnet.cz>
> požadovanou prioritou nice.
> lze určit např. policy==SCHED_RR a nějakou prioritu, to funguje, ale pro
> policy==SCHED_OTHER může být priorita jen 0 a "nice" není, jak nastavit (tedy já
> to neumím).
>

> zkuste pthread_setschedprio(), akorat me zarazila poznamka v manu
> "REALTIME THREADS".

Ta poznámka je důležitá, funkce nejspíš nastavuje tu prioritu, která su uvádí u realtime-vláken a která musí být pro NErealtime-vlákna 0. Při použití (na moje neRT-vlákno) vrací chybu EINVAL (The value of prio is invalid for the scheduling policy of the specified thread; tak praví http://linux.die.net/man/3/pthread_setschedprio)

> Posilam jeste par odkazu, ktere jsem si kdysi uschoval:
>
> 2.8.4 Process Scheduling -
> http://www.opengroup.org/onlinepubs/...l#tag_02_08_04
> pthread_[g|s]etschedparam -
> http://www.opengroup.org/onlinepubs/...chedparam.html
> pthread_setschedprio - http://www.opengroup.org/onlinepubs/...schedprio.html

Nepodařilo se odkazy správně zkopírovat (obsahují ty tečky), nejsou funkční. Asi to mělo být např.
http://pubs.opengroup.org/onlinepubs/009695399/functions/pthread_setschedprio.html
už mi nějakou stránu od nich vyhledávač také našel :-) .
Já často používám http://www.die.net a dokumentaci na kernel.org.

PM