Jak vybrat defaultní cíl pro grub před restartem

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Pondělí Září 5 09:43:37 CEST 2011

Ahoj všichni,
už delší dobu mne irituje, že nejsem v Ubuntu schopen, tak jako dřív v
OpenSuse, říct grubu,
co má použít jako default. Nyní ale musím poměrně často bootovat mezi XP a
Ubuntu a už mne štve
odchytávat těch deset vteřin na default, abych si to mohl vybrat.
Chápu, že řešení této jednoduché věci bude popsané na desítkách tisíc
stránek na netu, ale nemůžu přimět Google,
aby mi něco relevantního našel.
Prosím o jakékoli nakopnutí správným směrem, funkční vyhledávací řetězec mi
bude úplně stačit :-)
Díval jsem se na /boot/grub/grub.cfg a určitě to jde zařídit, ale zatím se
mi nechce do skriptování grubu ;-)
Dík,
--
Oto 'tapik' Buchta, tapik na buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com