htaccess a FilesMatch vs. Indexes

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Středa Září 7 10:02:41 CEST 2011

Snazim se dosahnout stavu, kdy pomoci htaccess a FilesMatch nastavim
pristup k nekterych souborum pres heslo, ale zaroven bude mozne (aspon v
podstresarich) povolit directory listing.

Bud ale neco spatne chapu, nebo mi neco podstatneho unika, protoze nejsem
schopen dosahnout funkcniho stavu.

Co mam:
folder a v nem rekneme subfolder1 a subfolder2.

Ve folderu je .htaccess:
<FilesMatch "(\.php)$">
   AuthUserFile /var/www/folder/.htpassss
   AuthName Name
   AuthType Basic
   Require valid-user
</FilesMatch>

V subfoldrech je .htaccess:
Options +Indexes

Presto, ze v subfolder neni zadny .php soubor, apache zatvrzele vyzaduje
pro directory listing subfolderu heslo. K jednotlivym souborum v
subfolderech ale pristupovat bez hesla jde.

Situaci pro subfoldery jsem vyresil zrusenim veskere autentizace, tedy do
.htaccess subfolderu jsem pridal:
AuthType None
Satisfy Any

Coz sice funguje, ale pak jsem si dovolil dalsi zvrhlost a to, ze jsem do
FilesMatch pridal SLLrequireSSL. Vysledkem je, ze directory listing
subfolderu jde pouze pres https, coz jsem nechtel. Chtel jsem SSL pouze
pro dane .php soubory v jednom adresari.

Tusi nekdo, proc se FilesMatch takto projevuje i na podadresarich a jak ho
pripadne "vypnout" pro podadresare? Nebo nejaky jiny postup jak to
vyresit?

Diky

Adam Pribyl