přístup na VPN gateway skrz VPN :)

Ondra Janál linux-list na delay.melzer.cz
Neděle Září 11 15:19:02 CEST 2011

a openvpn nelze použít?

push "dhcp-option DNS 192.168.1.242"
push "dhcp-option WINS 192.168.1.242"
#push "route 192.168.0.0 255.255.0.0 192.168.1.190"
push "redirect-gateway"

(openvpn samozřejmě umí routovat vše přes vpn a není tak blbé aby si
nezadalo explicitní routu na vpn server ;) - to je to "na vpn to jde
přes starý iface")

BTW: MS PPTP jsem zavrhl před lety - může mít "zajímavé" a náhodné
problémy přes NATy (např.: svého času šiditelé vesele používali pptp
přes mobily... a den před vánoci errortel něco upgradl na gprs NATu -
měl jsem prima vánoce...)
OpenVPN prostě nastavím a roky o něm nevím :) (jeden mi běží od 2005,
teď jsem se pro sychr mrkl - jo, běží :D )