Změna root hesla skriptem

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Čtvrtek Září 29 09:18:53 CEST 2011

Ahoj všichni!

popíšu situaci: mám hromadu serverů (70+), ke kterým se standartně
připojuju přes ssh. Pro nouzové připojení, když třeba nejede ssh
používám běžný telnet a su. Toto aranžmá si vynutil zákazník, takže ho
nelze měnit. Navíc nainstalovat jakýkoliv balíček na server je velmi
obtížné (schvalovací proces atd.). Rootovská hesla je potřeba měnit
pravidelně co 6 týdnů.

Potřebuju skript, který bych na dálku na server nainstaloval (přes ssh)
a spustil s příslušným parametrem a který by mi pravidelně měnil
rootovská hesla. Skript musí být v Bashi, nebo Perlu, nesmí používat
expect (ten nemám a nesmím nainstalovat) a Perl by neměl používat nějaké
speciální CPANOVé moduly.

Nenapadá Vás něco?

Díky

IH