Změna root hesla skriptem

Petr Qaxi Klíma qaxi na seznam.cz
Čtvrtek Září 29 13:41:03 CEST 2011

Dne 29.9.2011 09:18, Ivo [Bear] Hanuska napsal(a):
> Ahoj všichni!
>
> popíšu situaci: mám hromadu serverů (70+), ke kterým se standartně
> připojuju přes ssh. Pro nouzové připojení, když třeba nejede ssh
> používám běžný telnet a su. Toto aranžmá si vynutil zákazník, takže ho
> nelze měnit. Navíc nainstalovat jakýkoliv balíček na server je velmi
> obtížné (schvalovací proces atd.). Rootovská hesla je potřeba měnit
> pravidelně co 6 týdnů.
>
> Potřebuju skript, který bych na dálku na server nainstaloval (přes
> ssh) a spustil s příslušným parametrem a který by mi pravidelně měnil
> [...]

co na admin stanici použít cssh/ctel (aka cluster ssh/ cluster telnet) -
to otevře terminál pro každý server a je možné psát do všech najednou,
nebo do každého zvlášť.

- na servery nemusíte nic instalovat
- lze použít i na jiné akce než jen změna hesla

např.
cssh -l root -a 'vi /etc/hosts' hromada_serverů

# cat ~/.clusters
hromada_serveru server1 server2 server3 server4 server5 server6 server7
server8 server9 server10 dns_srv dhcp_srv mysql_srv
dns_srv  serverD1 serverD2
dhcp_srv serverB1 serverB2
mysql_srv serverM1 serverM2
#