Změna root hesla skriptem

Pátek Září 30 01:55:31 CEST 2011

On Thu, 29 Sep 2011, Ivo [Bear] Hanuska wrote:

> Rootovská hesla je potřeba měnit pravidelně co 6 týdnů.

To by mne zajímalo, kolikrát se to heslo za tu dobu použije.

> Potřebuju skript, který bych na dálku na server nainstaloval (přes ssh)
> a spustil s příslušným parametrem a který by mi pravidelně měnil
> rootovská hesla.

passwd --stdin. Nebo chpasswd, jak už tady někdo navrhoval (potenciální
výhoda je, že s -e můžete rovnou zadat hash, a tak trochu omezit možnost
úniku hesla během procesu změny).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /