Reboot s možností vrácení se zpět

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Pátek Duben 6 19:16:28 CEST 2012

Ahoj lidi,

přišel na mne úkol upgradovat kernel na několika desítkách stanic po
fabrice. Jenže při prvním upgradu se mi kernel kousnul a odmítal
naběhnout, takže to skončilo výletem na místo, protože když nefunguje
kernel, nefunguje jakýkoliv vzdálený přístup.

Existuje nějaká metodologie, jak po instalaci nového kernelu nastartovat
mašinu tak, aby - pokud neožije síť a ssh - šla mašina do restartu a
nabootavala zas starý starý kernel? Tedy existuje možnost udělat default
OS v Grubu na jeden následující boot a existuje možnost mít někde nějaký
budíček, který zajistí, že když se mašina nerozjede do definovaného
koncového stavu, půjde do restartu sama?

Podotýkám, že uživatele nemohu používat jako robota, kterého mohu použít
na mačkání kláves a vše musí být provedeno automaticky.

Díky za nápovědu.

IH