Re: Reboot s možností vrácení se zpět

Pátek Duben 6 23:28:50 CEST 2012

On Fri, 6 Apr 2012, Ivo [Bear] Hanuska wrote:

> Jenže při prvním upgradu se mi kernel kousnul a odmítal naběhnout, takže
> to skončilo výletem na místo, protože když nefunguje kernel, nefunguje
> jakýkoliv vzdálený přístup.

Co znamená "kousnul a odmítal naběhnout"? Na tom totiž záleží, jak udělat,
aby se v případě potřeby sám rebootoval. To, jak přimět Grub, aby na
případný druhý pokus nastartovat jiné jádro, to už bylo řečeno.

Pokud by userspace normálně nastartoval a jen nejela síť, tak by prostě
stačilo na nějakou dobu po restartu naplánovat úlohu, která udělá reboot
do starého jádra a pokud všechno bude fungovat, tak jí jen včas zrušit.

Pokud jádro skončí v kernel panicu, tak je potřeba mu dát parametr
panic=N, aby udělal v případně zpanikaření automatický reboot. Pokud se
jádro zavěsí tak, že neudělá ani panic, tak jedině nmi_watchdog (pokud
funguje), nebo (jiný) hw watchdog (viz dále).

Třetí možností je watchdog, který se hned při startu nastaví na vhodný
časový interval a po úspěšném nabootování se deaktivuje. Pokud na to
nemáte hardware, tak budete ovšem odkázaný na sw watchdog, který sám o
sobě nemusí řešit případ, kdy se jádro zasekne opravdu tvrdě.

Celé to má ovšem imho trochu háček v tom, že pokud k tomu problému dojde
ve větším množství případů než naprosto malém, tak to budete stejně muset
řešit a vyzkoumat, proč to blbe a s tím Vám automatický reboot nijak
nepomůže, spíš naopak (protože se ztratí všechny informace, které by tu
situaci mohly vysvětlovat; tady by mohla pomoci netconsole).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /