rsync záloha a šifrování

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Duben 10 21:48:29 CEST 2012

On Tuesday 10 of April 2012 21:30:25 Petr Baláš wrote:

> Zajímavá myšlenka, to mě nenapadlo. Sice bych asi nepoužil export
> image pomocí NFS ale raději nad iSCSI ale nad tímto se zkusím zamyslet.
> Dost věcí by se tím zjednodušilo.
> Na druhou stranu - zase musím pevně určit velikost, na to serveru jsou
> i jiné zálohy (šifrované dumpy databáze).

Při použití encfs by nebylo třeba po připojené vzdáleného souborového systému
řešit nad ním image pro šifrovaný souborový systém - stačilo by po připojení
přes to ještě nahodit encfs.

Nicméně v obou případech byste tím přišel o client/server komunikaci rsyncu,
což může být nepříjemné (předpokládám, že nyní používáte rsync server). Ale
při požadavku na filtrování podle čitelných jmen mně stejně jiná možnost
nenapadá...

Leda snad: Před zálohováním připravit dočasnou složku, do které naskládat
hardlinky souborů k zálohování pročištěné o nechtěné soubory (nebo použít
snapshot a odstranit z něj nechtěné soubory?). A pak encfs s --reverse použít
na takto připravenou složku.

Slávek