Useknute spojenie po necinnosti

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Duben 24 10:12:30 CEST 2012

Svého času přes gprs jsem to vyřešil tak, že jsem v jednom hodně mrňavém
okně nechal běžet top s intervalem 10s a udělal jsem si přes to ssh tunel,
přes který jsem se pak připojoval. Ale i tak se to občas odpojilo, jenže to
už neovlivníte. Dneska mi spojení vydrží někdy týden a někdy se to odpojuje
i po pár minutách (bez toho běžícího topu), stačí aby některý router po
cestě začal zahazovat otevřená spojení přes které nějakou dobu nic neteče.

----- Původní zpráva -----
Od: "Martin Tiršel" <lk na blackpage.eu>

snad budete vediet niekto poradit, pripadne ma niekam nasmerovat. Neviem z
akeho dovodu, pripadne ake nastavenie mam hladat, ale ked napriklad
vytvorim SSH spojenie a na niekolko minut sa prepnem do ineho okna,
spojenie zamrzne a uz sa nenadviaze, musim terminal zavriet a nadviazat
nove SSH spojenie. Bude to suvisiet s routerom, ale vobec netusim pod cim
to mam hladat, vie niekto poradit? Taketo chovanie pozorujem v dvoch
odlisnych sietach, v ktorych sa pohybujem a dalsie dve su ok, tam nemusim
do terminalu vliezt aj pol dna a spojenie ostava udrzane.

Pripadne ako tak akceptovatelna alternativa, ak toto nepojde vyriesit, by
bolo u SSH nejaky parameter, ktory to spojenie udrzi (ak napr. necham
bezat ping, tak to nepadne).