System z ISO do UTF

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Duben 25 21:23:16 CEST 2012

Dobrý den,

protože su taková stará konzerva, dal jsem si na nově nainstalovaný linux
kódování ISO. Jenže některé aplikace s tím už zjevně nepočítají a mají
problémy. Udělal jsem si na ně wrapper, kde jim nastavím UTF-8, ale postupem
času zjišťuji, že je těch problémů jen víc a víc.

Změnit systém do UTF8 dovedu.

Co ale nevím, jak převést jména souborů na disku, které jsou uložené i s
češtinou? Nemáte na to někdo vyzkoušený recept? Podotýkám, že soubory
většinou dělají děti a plně využívají toho, že je v tomto Linux nijak
neomezuje (smajlíci a pod., myslím že jsem tam kdysi viděl i srdíčko z
historicky řídících znaků dálnopisů a tiskáren). FS je ext3.

Děkuji, JL.