"Zmizelá" partišna...

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Duben 27 11:00:58 CEST 2012

Zdravím,

na mém Oracle Linuxu 6.2 (stejné jako RedHat 6.2) mi po
přegenerování initrd a restartu "zmizela" partition sda1.
Naštěstí to nebyla root partišna, ale /boot. Je zajímavé, že
kpartx, fdisk, cfdisk a další podobné nástroje tuto partišnu
vidí, ale v /dev mi chybí odpovídající blokové zařízení. Problém
je, že sda2 je root, takže pokusy o mírnou modifikaci, vrácení
zpět a zápis partišny skončí oznámením, že operační systém nemůže
znovu načíst partišny, protože jedna z nich je používaná.

Zkusil jsem též vytvořit příslušný device pomocí mknod, ale když
chci partišnu namountovat, tak mi to ohlásí chybu, že zařízení
neexistuje. Je také pravda, že v /sys tato partition vůbec není.

Je možné nějak zjistit, kde se tato partišna "ztratila"? Na PC je
multipath a ze začátku jsem podezíral jej, ale příkaz 'multipath
-ll' mi okolo /dev/sda nic nevypíše.

blkid mi tuto partition též nevypíše.

Procházel jsem dmesg - tam je partition při detekci disku
vypsaná, ale už se nikde neobjevuje, kde se ztratila, nebo něco o
tom, že by byla špatná...

Šlo by nějak linux donutit, aby mi znovu načetl partition na sda?

Je možné případně zjistit, co se s touto partition stalo?

Díky za nápady...

Zdraví
Honza Marek