"Zmizelá" partišna...

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Duben 27 21:00:29 CEST 2012

Zdar,

On Fri, Apr 27, 2012 at 02:35:36PM +0200, Adam Pribyl wrote:

> MSDOS tabulka rozdeleni disku ma 4 sloty, pokud neexistuje v jednom
> z nich odkaz na extended tabulku je to proste sda1 - sda4. Pokud je
> zaznam /dev/sda1 poskozen nebo smazan, tak sice slot sda1 existuje,
> ale neukazuje treba na platny oddil na disku. Tzn. fdisk -luc
> /dev/sda vypise parametry s cisly sektoru a typem souboroveho
> system, ktere je potreba selskym rozumem zkouknout, pripadne pouzit
> fdisk verify nebo parted verify.

díval jsem se na partition table fdiskem a nestěžoval si. Jen
jsem mu vypnul příznak MS-DOS kompatible partition table a
tabulku jsem uložil.

> Jen na okraj: Predpokladam ze se jedna o klon RHEL 6.2 ne Red Hat

Ano, je to klon RHEL 6.2.

> Linux 6.2 ktery by byl asi tak 10 let stary. V soucastne dobe
> dochazi k tomu, ze kuli prechodu od MBR (MSDOS) ke GPT a od GRUBu ke
> GRUBu2 a spol. vytvareji nastroje prvni oddil disku az od sektoru
> 2048, zatimco drive to byl 63. Napr. takovy GRUB2 s GPT ma problem
> se vejit do 63 sektoru ci tak neco.

Ano, první partition začíná až na sektoru 2048:

# sfdisk -l -uS /dev/sda

Disk /dev/sda: cylindrů: 12095, hlav: 255, sektorů/stopu: 63
Jednotky = sektory po 512 bajtech, počítáno od 0

Zařízení  Boot    Začátek     Konec Sektorů   Id  Systém
/dev/sda1   *      2048   1026047    1024000  83  Linux
/dev/sda2       1026048 194314239  193288192  8e  Linux LVM
/dev/sda3             0         -          0   0  Prázdný prostor
/dev/sda4             0         -          0   0  Prázdný prostor

Třeba vás něco napadne...

> Adam Pribyl

Zdraví
Honza Marek