Nastroj na disk-disk zalohovanie ( nutnost vysporiadat sa s premenovavanim suborov a adresarov )

Dusan Zatkovsky msk.conf na gmail.com
Čtvrtek Srpen 2 11:42:21 CEST 2012

Ahoj.

Hladam nejaky disk-disk zalohovaci nastroj pre linux, ktory by si vedel
lahko poradil so
zalohovanim nezmenenych, ale premenovanych adresarov a suborov.

Obsirnejsie:

K plnej spokojnosti som doteraz pouzival na zalohy a snapshoty rdiff-backup.
Momentalne som vsak na svojom nas-e ( dlink dns 320 ) narazil na
vykonnostny problem, pretoze
rdiff-backup nie je schopny identifikovat premenovanie adresara a
kopiruje ho cely znovu. Takze
v pripade vacsieho upratovania v terabajte fotiek ma potrebu dookola
prenasat stovky giga napriek tomu, ze sa ziadny subor
prakticky nezmenil, len presunul. Poslednu zalohu som uz ani nebol
schopny dokoncit, po 32 hodinach som rdiff-backup musel killnut.

Vzhladom na charakter dat a zalohovanie lokalne ma prakticky nezaujima
"uspornost" prenosu, ani rozdielove ( delta ) zalohy
v podani rdiff-u, kludne si vystacim so snapshotmi a-la hardlinky.

Ma niekto nejaky tip?

Mozno este dodam, ze som relativne limitovany prostriedkami, predsa je
to NAS za par supov,
takze pamate nie je nazvys a ani s cpu to neni ziaden zazrak ( arm,
+-300 mhz ).

Diky

--
Dusan