"Nefunkční" raid po aktualizaci

honzarezna honzarezna na seznam.cz
Neděle Srpen 5 22:05:55 CEST 2012

Zdar, potkal mě zajímavý problém. Mám starší šunku s RAID0 na řadiči
Silicon Image. Běžela na něm Mageia 32bit (jádro asi 2.6.38).
I usmyslel jsem si, že povýším na Mageia2, nastavil si aktualizační
zdroje a spustil autoupdate. Proběhl dobře, aktualizovalo se 2090
balíčků. Jenže když jsem rebootoval, zjistil jsem, že se asi
nenainstalovalo nové jádro a se starým to samozřejmě nejede, skončí to
kernel panic.

Pokračování je ještě zajímavější. Chtěl jsem opravit aktualizaci z DVD,
které se tvářilo, že startuje dobře, načetly se ovladače, ale nezkousnul
ten RAID. Nabízí to několik možností - inicializovat "bios raid", ale
pak napíše, že je raid poškozený a můžu pokračovat dál se ztrátou dat.
Pak ale raid ukáže se správným názvem sil_xyzatd, takže ho vidí, ale
nevidí na něm ty oddíly
Anebo můžu pokračovat se stávajícím stavem a pak to zahlásí "nedostatek
místa na instalaci" čili s tím raidem nedokáže pracovat.
Třetí možnost je neinicializovat raid a pak vidím dva samostatné disky,
z nichž sdb je prázdný a sda má přesně ty oddíly, které náležejí raidu,
což je nesmysl...

A nakonec tu mám DVD Mageia1, které rovněž nastartuje dobře a ukáže
všechny oddíly raidu tak, jak mají být, a můžu opravit instalaci Mageia2
(což je asi nesmysl) anebo novou instalaci na existující systémový oddíl
- což je asi to, co udělám...

A otázky plynoucí z tohoto el Aborátu: lze stávající instalaci nějak
opravit vnucením správného jádra? Je možné, že je nějaká potíž s
ovladačem sil_sata s jádrem (asi) 3.3.6? Potkal někdo podobný problém,
ať už s touto nebo jinou distribucí?

Díky moc
Honza