distribuce s xfce pro asus eeepc

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Pátek Srpen 10 20:40:01 CEST 2012

Ahoj,

oprášil jsem svoje obstarožní Eee PC 1000H (cestovní plečka s Atomem
N270 a rozlišením 1024x600). Původně jsem na něm provozoval Gentoo, ale
po roce v šuplíku bych kompilací strávil tak asi měsíc, takže jsem
pokukoval po nějaké pěkné binární vytuněné distribuci, vyzkoušel jsem
jich několik ale zatím úplně spokojený nejsem.

Co jsem zatím zkoušel:

  ArchLinux - nepovedlo se ani nastartovat z USB (vytvořeného pomoci
              unetbootin), po marném boji jsem vzdal

  Debian - osvědčená klasika, ale problémy s wifi, bluetoothem apod.

  LinuxMint - pěkné, Cinnamon jsem zavrhl kvůli pomalosti a (možná
              mojí) neschopnosti vypnout efekty, LXDE se mi nelíbilo
              takže jsem nakonec skončil u Xfce

            - jediný problém je že chci/potřebuji novější jádro (např.
              kvůli podpoře perf) a po instalaci jádra z ppa mi
              přestane fungovat wifi, grafika umí max 800x600 apod.

  Xubuntu - víceméně to samé co LinuxMint (i když mi to přišlo o trochu
            vytuněnější)

Takže pořád ještě trochu hledám - co bych od distribuce rád:

  - přiměřeně svižný chod na daném CPU

  - rozumné grafické prostředí (zejména musí pokud možno fungovat i na
    daném rozlišení - často jsem např. bojoval s tím že nějaké
    konfigurační okno se na obrazovku prostě nevejde), např. Xfce

  - možnost instalace novějších jader bez problémů s drivery apod.

díky za rady
Tomáš