vetsi dostupnost mail serveru

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Únor 6 10:50:21 CET 2012

On Wed, 1 Feb 2012, Petr Podrabsky wrote:

> Ahoj,
>
> mam dve lokality a na jedne je linux server, ktery resi vice domen (7) se
> sluzbami smtp, imap, pop3, lokalni samba, lokalni ucetnictvi s pristupem
> pres RDP+passwd. Kdyz lokalita se serverem padne, z druhe se k mailu
> nedostanou.
>
> 1.lokalita - linka s kapacitou 15Mbit/5Mbit, server, ISP UPC
> 2.lokalita - ADSL linka s kapacitou 10Mbit/768kbit, ISP O2

Podle me je limitujicim faktorem moznost replikace dat mezi servery.
Reseni existuje vicero. Zalozni MX server je samozrejme jen cast reseni.

Idealni by bylo z obou serveru vytvorit jakysi virutalni server s
redundanci - tedy napr.
http://www.linuxvirtualserver.org/software/ipvs.html

Hledani "linux build redundant servers" jiste najde dalsi zajimavosti.
Nejsem si ovsem jist, ze scenar s dvema lokalitami spojenymi pres ADSL
bude funkcni.

Adam Pribyl