Priradenie niekolkych IP adries

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Únor 20 08:49:07 CET 2012

On Sun, 19 Feb 2012, Martin Tiršel wrote:

> Zdravim,
>
> potreboval by som poradit, mam tu niekolko IPciek, ktore potrebujem priradit
> jednemu serveru, ale nerad by som si zlou konfiguraciou odstrihol pristup,
> nie je to totizto zrovna moja parketa. Pouzivam Debian Squeeze a sucasny stav
> je:

Tim ze pridate sekundarni IP (eth0:1) na rozhrani se odstrihnout snad
neda. Zminovany postup s pridanim IP pomoci prikazu "ip" v up a down si
muzete vyzkouset proste z prikazove radky, tedy bez toho abyste to rovnou
zapsal do konfigurace, takze prinejhorsim to spravy reboot.

Jinak je mozny jeste zapis tohoto typu:

auto eth0:1
iface eth0:1 inet static
         address x.x.x.y
         netmask m.m.m.m
         network n.n.n.n
         broadcast b.b.b.b

Tedy v podstate identicky s nastaveni eth0 akorat jine jmeno rozhrani.

Adam Pribyl