SOLVED: Podivné chování sítě

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Leden 30 18:28:30 CET 2012

Zdravím,

mám na jednom stroji nainstalovaný Oracle Enterprise Linux s 10Gb
dvouportovou Intel kartou eth0 a eth1, používá driver ixgbe.
Touto kartou chci jít na iSCSI pole, jehož adresa je a.b.c.15.

Nastavení sítě:

eth0: a.b.c.64/24
eth1: a.b.c.65/24

Problém nastává už v okamžiku, když si chci na daný iSCSI target
pingnout.

ping -I eth0 a.b.c.15 funguje správně a přes toto rozhraní na
iSCSI target vše funguje OK.

ping -I eth1 a.b.c.15 packety nevypisuje, a to i přesto, že na
rozhraní přicházejí (vidím je přes tcpdump). Nicméně někdy (a
nevím kdy nebo čím je to způsobeno) pingat najednou začne.
Nicméně i tehdy nejsem schopen přes iscsiadm navázat spojení.
Zkoušel jsem jen přes wget stáhnout z té samé adresy soubor
index.html (je to pole s www rozhraním) a to jde bez problému...

Je možné, že se mi tu hromadí více problémů na několika vrstvách,
ale nějak už nevím, jak do toho.

Mám vypnutý firewall.

Když si dám vypsat routing, tak mi zobrazí toto:

# ip ro sh
a.b.c.0/24 dev eth0  proto kernel  scope link  src a.b.c.64
a.b.c.0/24 dev eth1  proto kernel  scope link  src a.b.c.65

Napadlo by někoho, co kde ponastavit, aby to chodilo?

UPDATE: Tak než jsem to poslal, přišel jsem na to sám:

Bylo třeba u rozhraní eth0 a eth1 vypnout rp_filter, čili:

net.ipv4.conf.eth0.rp_filter = 0
net.ipv4.conf.eth1.rp_filter = 0

do /etc/sysctl.conf

Tak kdyby to snad někdo někdy potřeboval...

Zdraví
Honza Marek