Dynamicke mapovani uid/gid v Debianu wheeze

Úterý Červenec 3 09:45:24 CEST 2012

On Thu, 7 Jun 2012, Lubomír Vogl wrote:

> nemuzu se dohledat spravneho nastaveni pro dynamicke mapovani uid/gid
> v debianu (wheeze).

Možná jste měl říct, o jakém "dynamickém mapování" mluvíte.
Z toho, že později mluvíte o /etc/exports, soudím, že o NFS.

Hodně záleží na tom, jakou verzi NFS používáte.

Až do verze 3 se po síti posílaly číselné hodnoty. A priori se
předpokládalo, že server a klient používají stejné identifikátory.
Pokud to nebyla pravda, tak překlad hodnot se prováděl na serveru
(některá z direktiv map_... v /etc/exports).

Od verze 4 se po síti posílají (kvalifikovaná) jména a jejich překlad na
číselné nebo jiné lokálně platné hodnoty provádí na klientovi démon
idmapd.

> Man stranka je sice ceska ale neupotrebitelna, konfiguracni volby
> nefunguji. Nasel jsem jak zapnout daemona pro mapovani ale co uvadet
> v /etc/exports uz popsano nebylo.

Celkem by pomohlo, kdybyste byl sdílnější ohledně toho, co jste zkoušel a
co nefungovalo. Direktivy map_... v manuálové stránce rozhodně popsané
jsou, i když nevím, zda jsou i v českém překladu.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /