Raid 1 a spatne nastavene cylindry na sdb

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Červenec 17 13:48:58 CEST 2012

Dne út 17. července 2012 Petr Podrabsky napsal(a):

> Ano,
>
> system i /home jsou na sdb v RAID1 (s chybejicim diskem). VUbec se mi
> nechtelo rucne opravovat v fdisku partitiony, abych neco nepodelal,
> proto jsem si rikal, ze vytvorim na sda partitiony znovu a spravne a
> system + home se na nej presune a pak se sdb opravi a prida do RAID1 k
> sda. Neni to uplne jednoduche a tak jsem se ptal, zda je jeste jine
> reseni. :-)
>
> Petr

V tom případě bych to doporučoval zjednodušit.

Předně mně zajímá, jestli ten nový disk je opravdu o jeden cluste menší
(30515 × 30516)? Pokud ano, tak bych doporučoval na sda udělat oddíly s
daty tak, aby nebyly menší, než stávající na sdb a ten rozdíl velikosti
kompenzovat na oddílu pro swap.

Až budou mít oddíly na sda dostačující velikost, budeš je moci zařadit do
stávajích raid. Po doběhnutí synchronizace polí pak z raid vyřadíš oddíly
z disku sdb, abys je poté mohl na sdb předělat a jednoduše zařait zpět do
stávajících raidů. Díky tomu to půjde všechno hezky hladce a bez potřeby
přerušení práces serveru a restartu.

Mimochodem, proč swap není také v raidu?

Slávek