Dynamicka zmena tcp window size

Tomas Kouba tomas na jikos.cz
Středa Červen 6 17:32:48 CEST 2012

Dobry den,

na serveru ktery ma 10G NIC narazim na zvlastni problem - pokud pomoci protokolu gridftp
prenasim soubor v jednom streamu dostanu se na rychlost asi 1MB/s.

Pokud tech streamu pouziju 100, rychlost se zvedne asi na 60MB/s.

Prenaseny soubor ma 200MB a tedy v pomalejsim prenosu trva vice nez 3 minuty.

Latence k cilovemu stroji je asi 25ms.

Zkoumal jsem v tcpdumpu, jak se meni velikost tcp okna a zda se mi, ze roste velmi pomalu, na
zacatku je na 20kB a na konci na 800kB.

Nastaveni sysctl vypada takhle:
net.core.rmem_max = 33554432
net.core.wmem_max = 33554432
net.ipv4.tcp_rmem = 4096 87380 16777216
net.ipv4.tcp_wmem = 4096 87380 16777216
net.core.netdev_max_backlog = 30000
net.ipv4.tcp_no_metrics_save = 1
net.ipv4.tcp_congestion_control = htcp

Mel by nekdo napad, jak zrychlit prenos v ramci jednoho stramu? Pripadne jestli ma cenu snazit
se nutit kernel (nebo aplikaci) aby uz od zacatku pouzivala vetsi velikost okna?

--
Tomas Kouba