GPRS, EDGE modem pro linux

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Čtvrtek Červen 7 08:38:07 CEST 2012

On Thu, 7 Jun 2012, Lubomír Vogl wrote:

> Presne tohle me zajima. Jedna se o instalaci na server. Modem nesmi "vytuhavat" spojeni nesmi padat. Bohuzel jina moznost pripojeni neni (system bezi v terenu).
>
> Co modemy od Siemens (napr. es75)  ?

Mam zkusenosti se Siemens/Cinterion embedded modemy (krom toho ES75
se podle me uz nedela). Neni to zadna slava, ta zarizeni jsou uz nakolik
slozita, ze maji i chyby v FW. Troufam si tvrdit, ze pozadovat od
GPRS/UMTS spojeni nevytuhavani je nerealne. Operatori dynamicky meni
kapacitu a pridelene pasmo podle poctu lidi a mnozstvi stahovanych dat.
Hodne zalezi na lokalite a pokryti, ale v soucastne dobe "chytrych"
telefonu jsou okamziky, kdy to je velmi spatne. Dalsi problem je s
verejnymi IP apod. Proste tyto spojeni jsou delany primarne pro mobily a
uzivatele brouzdajici po webu, ne pro servery.

> POkud se tyka odpojovani operatoru pri necinnosti, tak ten ping to asi udrzi, ze ?

Ne. Pokud nemate extra tarif (rozumej jine APN), tak spojeni po 60
minutach vzdy ukonci. PPP ho zpravidla znova nahodi, ale spolehat se na to
neda.

Pokud ma nekdo jine zkusenosti, rad uvitam jak dosahnout lepsiho stavu,
ale za sebe rikam, ze tento scenar neni dobry a pridelate si s tim jen
starosti.

Adam Pribyl