SSD a raid 1

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Pátek Červen 8 14:43:39 CEST 2012

Zdravim,

objednal som si jeden dedikovany server s 2x300GB SSD diskom, ale v
defaultu su tieto disky zapojene do hw raid 1. U klasickych mechanickych
diskov je to jasne, ale ma vobec vyznam takto zapajat SSD? Opotrebenie na
zapisy je v takom pripade rovnake (s velkou pravdepodobnostou odidu oba
disky naraz), rychlost a IOPS u SSD su vysoko nad beznymi diskami. Takze
asi jediny dovod je, ze by jeden z diskov mal poruchu. Nie je preto
vhodnejsie tento raid rozbit a mat tak k dispozicii 600GB, ktore by sa
hodili? Ako su na tom SSD disky z hladiska poruchovosti kedze nemaju
mechanicke casti?

--
S pozdravom,
Martin Tiršel