Sifrovani na SSD (was: Re: system-wide antisync, filesystem-wide komprese)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červen 13 13:49:24 CEST 2012

On Wed, 13 Jun 2012, Vladimir Macek wrote:

> V konfigurátoru Dellu jsem nicméně našel i tuto možnost disku:
>
>    256GB Self Encrypting Mobility Solid State Drive Opal Standard
>    Compliant (Unavailable for Russia) [přidat 6 725,20 Kč]
>

> Máte někdo se samošifrujícími disky dobré/špatné zkušenosti? Je to
> důvěryhodné? Našel jsem o tom nějaké články, ale nikoli o Linuxu.
> Předpokládám transparentní blokové zařízení a tedy že Linuxu to bude jedno
> - ale nějak bude třeba disk odemknout.

To je asi spis dobre proti odcizeni, ale jak zalohovat data z takoveho
disku ? Kdyz si udelate soubor a v nem sifrovany filesystem tak zalohujete
ten soubor a mate data zasifrovana i v zalohach ale zalohovat cely
sifrovany disk jako image je narocne.